Hirviöiden voittokulku

Hirviöt videomme on tehnyt yli 2 miljoonan katsojan lisäksi vaikuuksen myös....

Hirviöt-videomme on tehnyt yli 2 miljoonan katsojan lisäksi vaikutuksen myös media-alan ammattilaisiin. Hirviöt on saavuttanut voittoja ja tunnustuksia kilpailuissa Voitto, Grand One `13, AdProfit ja Vuoden huiput.

Hirviöt-video voitti kaksi palkintoa arvostetussa Voitto-mainoselokuvakilpailussa. Aivan erityisesti meitä lämmittää Yleisöäänestyksen voitto. Olemme iloisia siitä, että olemme onnistuneet koskettamaan ihmisiä. Kiitos äänestykseen osallistuneille! Toinen voitto tuli sarjassa "Yhteiskunnallinen ja kulttuuri".

Hirviöt palkittiin digitaalisen median Grand One `13 –kilpailussa pääpalkinnolla sekä viraalisarjan voittajana. Tuomariston arvio: ”Voimakkaasti tunteisiin vetoava kampanja, jonka tulokset vakuuttivat. Yhteiskunnallisesti merkittävä työ, jonka viraali (leviäminen, toim. huomio) jo itsessään kertoo sen vaikuttavuudesta. Vaikea aihe, johon on löydetty suuria joukkoja puhutteleva tapa käsitellä asiaa. Kilpailutyötä lukiessa nousi kyyneleet silmiin, eikö se jo itsessään kerro työn ansaitsevan Grand Prixín.”.

Tuloksellisuutta arvioivassa AdProfit-kilpailussa Hirviöt palkittiin vuoden parhaana yhteiskunnallisena kampanjana. Perustelujen mukaan ”Ylituomaristoa miellytti iso idea ja väkevä toteutus, josta syntyi oivaltava kokonaisuus. Kampanjan lähtökohta oli saada vanhemmat miettimään omaa alkoholinkäyttöään lapsen näkökulmasta sekä saada yhteiskunnan vaikuttajat ja media ottamaan kantaa siihen, mikä on järkevää alkoholinkäyttöä lasten seurassa.” .

Vuoden huipuissa Hirviöt saavutti kaksi Hopeahuippua. Sarjat olivat Mainoselokuva sekä Innovatiivinen media tai ympäristö. Tuomariston perusteena oli mm. että ”ohjaaja on saanut esiintyjistä esiin sellaista herkkyyttä, jota suomalaisessa elokuvassakaan ei usein näe”. Innovatiivisuutta kommentoitiin seuraavasti: ”Vahva ja todella hyytävä. Tämän kokonaisuuden uraauurtavin osa on sen kansainvälinen mediastrategia. Työ on lanseerattu myös ulkomaille ja se hyödyntää kansainvälisen yhteisön reaktioita pyrkimyksissään painostaa Suomea ottamaan asia huomioon.” Vuoden huipuissa palkittuja töitä on näytillä Helsingin kaupungintalolla Virka-galleriassa 26.5.2013 saakka.

Lasinen lapsuus -työryhmä kiittää lämpimästi Havas Worldwide Helsingin (mainos- ja viestintätoimisto Hirviöiden ideoinnin takana) ihmisiä upeasta yhteistyöstä ja suuresta panostuksesta asiamme edistämisessä. Kiitokset kuuluvat lisäksi videon toteuttaneelle GrilliFillmsille, rahoittaneelle Lasten Seurassa -vastuullisuusohjelmalle, sekä kampanjan suunnittelua kannustaneelle A-klinikkasäätiön kehittämisyksikölle. Lasinen lapsuus –tiimi kiittää myös muita videon tekemiseen osallistuneita!